Český učitel ve světě médií
Cílem unikátního výzkumu, který proběhl od února do června 2021 mezi více než dvěma tisíci českých učitelů bylo zjistit, jak se učitelé základních a středních škol staví k mediální výchově, jak konzumují informace, jakým zdrojům důvěřují, z jakých informačních zdrojů čerpají pro výuku a jak jsou schopni rozpoznat dnes již tradiční témata dezinformací.
Podklady ke stažení
-
Český učitel ve světě médií - prezentace z tiskové konference
Většina učitelů středních a základních škol identifikuje mediální výchovu jako důležité téma pro vzdělávání. Tento dokument shrnuje ve zjednodušené formě všechny nejzásadnější informace, které vzešly z výzkumu.
Stáhnout soubor (file) -
Český učitel ve světě médií - výzkumná zpráva
Jen tři procenta respondentů z řad učitelů uvedla, že vyučují mediální výchovu jako samostatný předmět. Tištěné učebnice jsou stále nejčastějším zdrojem výuky, hned v závěsu je však YouTube a další online zdroje. Přestože učitelé hodnotí mediální výchovu jako důležitou, většinou patří k jejich možnostem jen průřezová výuka předmětech, které jsou tématu nejblíže jako je občanská výchova či hodiny informatiky.
Stáhnout soubor (file)