Zpět na webový portál

Moc titulku aneb Jak vás donutí klikat (3/3)

Ne nadarmo většina redaktorů, blogerů a youtuberů píše titulek až jako úplně poslední z celého příspěvku, aby mohli vybrat z celého článku nebo videa skutečně to nejlepší. Dobře vědí, že výstižný titulek může přinést stovky kliknutí. A skvělý titulek i tisíce nebo statisíce. Dobře napsaný titulek v seriózních médiích by ale měl hlavně v krátkosti a bez přehánění shrnout, o čem text bude. Ne vždycky se to ale děje – a pokud se z titulku nic moc nedozvíme nebo naopak působí až přehnaně senzačně, je dobré mít se na pozoru. 

Clickbait

Clickbait je výraz pro titulek, který má nalákat ke kliknutí i za cenu toho, že slibuje, co článek nebo video za ním nemůžou splnit. Takové titulky pracují se senzacemi, úžasnými výhrami nebo zaručenými recepty na hubnutí. Dezinformační weby a bulvární média jsou doslova přeborníci ve vytváření clickbaitových titulků. Pozadu ovšem nezůstávají ani blogeři a youtubeři, kteří v záplavě internetového obsahu potřebují vyniknout. Koneckonců na sledovanosti přece vydělávají. Proto i oni používají titulky inspirované bulvárem.    

Generátor titulků

Vymyslet chytlavý titulek není vůbec těžké. Popravdě ho ani nemusíte vymýšlet. Stačí klíčové slovo zadat do jakéhokoli on-line generátoru titulků na webu a za pár vteřin jich máte hned několik. Zkuste třeba Generátor šokujících titulků, který čistě pro výukové účely vytvořila Masarykova univerzita v Brně.

Když zadáte jako téma článku třeba O2 Chytrou školu, dostanete:

  • 6 důvodů, proč být závislý na O2 Chytrá škola
  • Proč byste měli přestat se sexem a zasvětit svůj život O2 Chytrá škola
  • 4 věci, za které celý svět vděčí O2 Chytrá škola
  • 8 způsobů, jak O2 Chytrá škola navždy změní váš způsob přemýšlení
  • 8 věcí, které vám média neprozradila o O2 Chytrá škola

Kvízy

Podklady ke stažení

Videa