Zpět na webový portál

Proč by se rodiče a učitelé neměli obávat online her (2/4)

Děti ve většině případů hry milují. A to pedagogům dává skvělou příležitost ke komunikaci s nimi – povídat si o tom, jak hry fungují, co je v nich dobrého, co špatného a proč, nebo třeba jaké hry jsou zrovna „cool“.

U starších dětí je dobré využít diskuze například na téma, jak a proč se hry tvoří, jak se spojuje design, grafika a programování.

Hraní her souvisí i s otázkou povolení či nepovolení užívání mobilů ve škole. Ve vyučovací hodině je to jasné: hry nehrát a mobil používat případně jen ke studijním účelům v rámci výuky. To postupně praktikuje pořád víc učitelů.

Jak s mobily o přestávkách? Pokud škola neurčí jasná pravidla pro používání mobilu v určitých částech dne, je nutné počítat s tím, že přestávky budou některé děti ve značné míře trávit na mobilech. Na školní Wi-Fi se dá monitorovat provoz a především omezit přístup na vybrané kategorie internetového obsahu (např. na stránky s erotickým obsahem nebo násilím). V tom může pomoct služba Managed WiFi se svým nadstavbovým Captive portálem.  

Tipy, jak kontrolovat hry dětí

  • Pokud vaše děti chtějí hrát hry, není moudré jim v tom bránit. Cestu ke hrám si tím spíš najdou jinde. Hrajte hry naopak s nimi a vybírejte ty dobré (pro menší děti třeba Minecraft).
     
  • Hry můžou mít na děti pozitivní vliv, ale musí jít o výukové nebo krátké hraní a záleží i na tom, co přesně hrají. Čím víc u hry musí přemýšlet, tím líp.
     
  • Hlídání her na mobilu bude složitější. Do přístroje ale můžete instalovat některou z aplikací, které umí sledovat, jak dlouho a co děti na mobilu dělají.
     
  • Čím starší dítě bude, tím víc si bude chtít do mobilu pořizovat vlastní a hry a aplikace. Nepolevujte v pravidelném zkoumání toho, co dítě v mobilu má.