Rozšířená realita v praxi (2/5)
Rozšířená realita postupně proniká do všech oblastí lidské společnosti. Není divu, že si řada firem uvědomila její potenciál a mnohdy tak slouží k propagaci výrobků a služeb. Jedna z prvních firem, která integrovala rozšířenou realitu do svých katalogů výrobků, je firma IKEA. Papírovou verzi katalogu doplnila právě o 3D interaktivní modely nábytku, které si mohl uživatel virtuálně umístit do svého domu či bytu. Podobným způsobem využívají AR i jiné světově značky. Společnost Converse před několika lety nabídla zákazníkům aplikaci s jejíž pomocí si mohli vyzkoušet různé modely bot přímo na své noze z pohodlí domova. Stačilo namířit hledáček fotoaparátu na nohu a vybrat si botu a její barvu.
Stejně tak se AR využívá k vizualizacím průmyslových zařízení pro servisní pracovníky, kteří je mají opravovat. Rozšířená realita může být nápomocná i při sestavování součástek produktu při výrobě. Vizuální navádění v reálném čase zvyšuje efektivitu, zároveň snižuje chybovost a šetří čas.
Zajímavé jsou aplikace, které s pomocí AR slouží jako vzdálená podpora, pokud si váš kolega či rodinný příslušník neví s něčím rady. Umožňují totiž videohovor, během kterého jedna strana vidí obraz ze zadní kamery, a může tak libovolně „kreslit do prostoru“ a vyznačit problematická místa. Druhá strana vše vidí a může se vašimi pokyny snadněji řídit.
S překladem jakéhokoliv cizího textu nám zase může pomoci aplikace Překladač Google, která si kromě zadaného textu a mluveného slova umí poradit i s textem z fotografie. Jde tak o ideální pomůcku pro cestovatele.