Zpět na webový portál

Tipy a triky pro výuku (6/8)

Pro učitele bývá často nejkomplikovanější příprava na výuku, která dokáže zabrat více času než samotná hodina. I s tím se počítá a Psaní Hravě se snaží jít pedagogům co nejvíce vstříc a práci jim usnadnit. Mezi sekce, které jsou zaměřené speciálně pro učitele, patří příspěvky na blogu, návody a výukové materiály.

Blog v Psaní Hravě

Blog slouží pro sdílení zkušeností mezi jednotlivými učiteli. Nápady kolegů jsou pro učitele tou  nejcennější studnicí inspirace. Mohou zde najít zkušenosti z nejrůznějších ročníků a škol. Mezi nejčtenější patří případová studie ze sedmého ročníku základní školy v Plzni, kde paní učitelka dala důraz na samostatnost žáků a pomocí chytrého systému bodování docílila toho, že její žáci pravidelně deset minut denně doma cvičili.

Na blogu lze dále nalézt třeba „Osvědčené tipy, jak využívat Psaní Hravě v hodinách“ či nápady na to, „Jak hodnotit žáky při výuce v Psaní Hravě“. Blog patří k oblíbeným sekcím nejen učitelů, ale i našich autorů, kteří se starají o jeho pravidelné rozšiřování. Zároveň přináší i možnost pro jednotlivé učitele, jak se podělit o své zážitky a tipy do hodin. 

Výukové materiály

Mezi výukové materiály patří prezentace, kde učitel může svým žákům jednoduše promítnout, kde se nachází jaká klávesa, a může s nimi procvičit správný prstoklad, ještě než se pustí do samotných her. Zároveň se tam nachází také teorie obsahující informace o správném sezení u počítače. 

Pro mladší žáky tato sekce nabízí možnost vymalovat klávesy a pomocí barev si ještě lépe zapamatovat, kde se nachází jaké písmeno. 

Návody

Mezi návody učitelé najdou nejen kompletního průvodce celým Psaní Hravě, kde jsou všechny hry a funkce detailně popsány, ale zároveň tam můžou najít i třeba návod na to, jak uspořádat pro své žáky soutěže. Na YouTube je také možné najít celý webinář, který detailně popisuje jednotlivé funkce. Záleží pak pouze na učiteli, zda mu více vyhovuje pustit si video či přečíst si návod. Obě dvě možnosti poskytují vyčerpávající informace.