Programovatelný robot Ozobot (1/2)
Ozobot je jednou z nejpokročilejších programovatelných robotických pomůcek, které lze s úspěchem využít ve výuce na všech stupních škol.
Ozoboty je možné rychle a snadno programovat pomocí kresby – barevných kódů (tzv. ozokódů) nebo prostřednictvím intuitivního vizuálního editoru OzoBlockly. Ozobota také můžeme snadno propojit s tabletem a ovládat pomocí uživatelsky přívětivé aplikace, která rozšiřuje potenciál tohoto zařízení o celou řadu dalších prvků.
Ozoboti se prodávají ve dvou základních verzích
- Ozobot BIT 2.0 – levnější verze, obsahující základní senzory určené k rozpoznávání barevných kódů – bez předních a zadních senzorů a zvukového rozhranní.
- Ozobot EVO – dražší verze, která kromě základních senzorů obsahuje také přední a zadní senzory umožňující detekovat překážky, zvukovou signalizaci apod.
Ozobot se nabíjí prostřednictvím microUSB kabelu a na jedno nabití vydrží přibližně 60 minut.
K čemu ozobot je?
Ozobot u dětí rozvíjí kreativitu, logické a informatické myšlení, učí základům programování a robotiky, součaně je zábavný a pro žáky dostatečně atraktivní. Lze ho s úspěchem využít na 1. i 2. stupni ZŠ. Ozobot věrně simuluje nasazení robotických technologií v reálném světě, a připravuje tak žáky mimo jiné na nové profese, ve kterých jsou a budou roboti aktivně využíváni. V současnosti roboty, kteří fungují na podobných principech jako ozobot, využívají např. skladovací a spediční firmy (Amazon), nemocnice (rozvoz jídla, rozvoz prádla), zemědělské firmy apod.
Podklady ke stažení
-
Kritické myšlení | Metodické náměty na výukové aktivity
Cílem aktivit je naučit žáky orientovat se v oblasti kritického myšlení a mediální výchovy, seznámit je se základními požadavky i problematikou kritického myšlení a samozřejmě jim dán prostor i pro zpracovávání vlastních analýz založených na zdrojích, která si sami zpracují. Na některé listy poté navazují i mapy pro Ozoboty, tudíž celou výuku lze i spojit s výukou robotiky s Ozoboty.
Stáhnout soubor (file) -
Kritické myšlení | Pracovní list: Pravdivost informací
Druhá práce založená na posuzování pravdivosti informací podle vyhledaných informací. Žáci by měli umět rozlišit fakta od relevantních informací.
Stáhnout soubor (file) -
Kritické myšlení | Pracovní list: Vyhledávání informací
První práce založená na vyhledávání informačních zdrojů. Žáci by měli umět najít zdroj, autora, měli by umět správně citovat, případně se to právě při této činnosti naučit. Informace jsou různého druhu, nejsou to jen texty, ale i obrázky.
Stáhnout soubor (file) -
Mapy pro OzoBoty: Autonehoda
PDF soubor s playgroundem obsahuje zadání, řešení a také oddělenou trasu pro situace, kdy by chtěl pedagog modifikovat úkol podle své potřeby.
Stáhnout soubor (file) -
Mapy pro OzoBoty: Záchrana ponorky
PDF soubor s playgroundem obsahuje zadání, řešení a také oddělenou trasu pro situace, kdy by chtěl pedagog modifikovat úkol podle své potřeby.
Stáhnout soubor (file) -
Mapy pro OzoBoty: Zasypaní v šachtě
PDF soubor s playgroundem obsahuje zadání, řešení a také oddělenou trasu pro situace, kdy by chtěl pedagog modifikovat úkol podle své potřeby.
Stáhnout soubor (file) -
Metodiky pro OzoBoty: Autonehoda
Aktivita je postavena na tzv. problémové úloze či problémové situaci, kterou mají žáci vyřešit. V našem případě vycházíme z fiktivního příběhu dopravní nehody. Ozobot v roli vozidla záchranné služby musí co nejrychleji dovézt zraněného řidiče do nemocnice.
Stáhnout soubor (file) -
Metodiky pro OzoBoty: Záchrana ponorky
Aktivita je postavena na tzv. problémové úloze či problémové situaci, kterou mají žáci vyřešit. V našem případě vycházíme z fiktivního příběhu ponorky, která byla uvězněna na mořském dně.
Stáhnout soubor (file)